Orquestra Amics Unesco Barcelona el 15 de febrer a l’Església del Pí

Església del Pí
Església Santa Maria del Pí a Barcelona

El passat diumenge dia 15, estava previst un concert a càrrec de l’Orquestra Amics Unesco Barcelona, amb obres de Bach i Haendel. Per motius luctuosos, van haver de modificar el programa, quedant posposat a una propera data, el contingut de l’anunciat.

Cal dir que el canvi de darrera hora no va minvar la categoria del concert, sinó que va permetre gaudir d’uns intèrprets i d’unes obres extraordinàries. En primer lloc va intervenir Antoni Besses, que va tocar tres peces al piano, amb una sensibilitat, que va arribar a totes les persones que allí ens trobàvem. Primer van ser dues peces de J.S. Bach, Vine estimat Jesús i Mortifica’ns per gràcia teva i  Impromtu en Sol Bemoll op. 90 de F. Schubert.

 

Comptar amb Antoni Besses ja és garantia del nivell que vol tenir el concert. Aspectes destacats de la seva discografia el constitueixen l’enregistrament de l’obre complerta de Frederic Mompou o les Sonates del pare Soler (1729-1783). Properament, el dia 6 de març,  realitzarà un concert al Palau de la Música, en ocasió dels seus 70 anys. Deixo aquí les paraules de Jorge de Persia, musicòleg i crític musical:

Antoni Besses és un músic integral. Al costat del seu treball de pianista-concertista i pedagog cal afegir la seva important obra com compositor. Pianista d’un extraordinari repertori, que sempre a tingut una especial preocupació i predilecció per la música fonamental de Joan Sebastià Bach. Com a mostra, les versions dels seus  reconeguts enregistraments del Clave Ben Temperat  o el treball substancial en les Variacions Goldberg. Alhora la profunditat reconeguda en les seves interpretacions  dels grans repertoris del romanticisme, on sempre hi destaca una tècnica admirable i una eloqüent  projecció expressiva.

Tot seguit en Claudi Arimany i Jordi Gendra (aquest amb un ampli repertori que va des de la música clàssica al jazz), van interpretar tres moviments de la Sonata en trio en Mi major, WQ. 162 de Carl Philip E. Bach. Tant l’Allegretto com l’Allegro assai, em van agradar molt, especialment aquest darrer:

La tercera part va córrer a càrrec de l’Orquestra Amics Unesco sota la direcció de Gonçal Comellas. En aquesta ocasió, i per les circumstàncies ja esmentades, faltava algun dels seus membres habituals. En aquesta ocasió van interpretar dues obres de Mozart, el Concerto Grosso op. 6 n.5 de Haendel i Vistes al mar, d’Eduard Toldrà, que ja els he sentit interpretar en altres ocasions. Reconec la meva feblesa envers el baix i el primer violoncel . L’experiència com a director de l’Orquestra de Cambra del Palau de la Música es posa de manifest en situacions com la que ara es comenta. Cada cop em sembla més contingut en la direcció, dit això en un sentit positiu i de persona que aporta profunditat a l’expressió dels musics.

Ara, a esperar la interpretació dels Concerts de Brademburg amb tota l’orquestra.