Publicitat enganyosa i retrògada: que no ens facin empassar rodes de molí.

Ja sabem que el nou govern va començar les retallades per aspectes tan sensibles com l’educació i la sanitat per continuar amb benestar social. És evident que aquesta tria no és gratuita sinó que correspost a una ideologia que el govern està disposat a imposar (que no a negociar) tan si com si no.
A vegades l’aplicació d’una ideologia i d’unes creences es pot fer d’una manera molt subtil, que quasi no es nota, però que te un objectiu clar. En aquesta línia ens podem trobar amb publicitat que anys enrera cap creatiu hauria proposat, perqué cap client li hauria acceptat. A tall d’exemple ens podem referir a un anunci que fa uns mesos es passava només a la ràdio i que ara ha fet el salt a la TV: anuncien un mitjà anticonceptiu que mitjančant la detecció de determinades proteines a l’orina de la dona, indica si aquesta es troba en dies fèrtils o no. Als inicis de l’anunci s’aconsellava al home que se n’anès al bar amb els amics. Ara han eliminat aquesta part apostant per tenir relacions només els dies fèrtils de la dona. De cop hem tornat a trenta anys enrera, quan només es concebíen les relacions de parella lligades a la procreació i es rebutjaven en la seva vessant de plaer i de relació sexual.
Es dóna la imatge que, pel sot fet d’utilitzar un artilugi tecnològic (del que en cap moment es parla del seu nivell de garantia ni de fiabilitat en la predicció), ens trobem davant d’un avenç important. Estranya que un tema tan delicat, es tracti sense aconsellar en cap moment la consulta a un especialista i al contrari, es frivolitza fent dir a la dona que està farta de prendre hormones (donant a entendre que fins ara s’estava automedicant).

Si es reflexiona una mica, pot haver parelles o dones soles, que per haver fet cas d’aquest sistema, es trobin davant d’un embaràs no desitjat. En aquest punt ja caldria entrar a parlar de la reforma de la Llei d’interrupció de l’embaràs i ho deixo per un altre moment.

4 thoughts on “Publicitat enganyosa i retrògada: que no ens facin empassar rodes de molí.

  1. Em sembla que jo tenia l’ anunci entés com el Sergi, és a dir a l’ inrevés : es promocionen els dies que “es pot fer” sense risc.
    Com diu la Rosa, és una promoció de l’ Ogino i jo no entenc que només vagi dedicat a la procreació,que també,si s’ aplica a l’ inrevés, és clar, en tot cas està en mans de qui vulgui fer-lo servir.
    No em preocupa especialment
    El més preocupant per a mi és el “progre” Gallardón

  2. Estic totalment d’acord amb tú. Es el “Método Ogino” com en deien abans, o “la Ruleta del Vaticano”. Comença a fer esgarrifança el pensar com hem pogut anar tant ràpid endarrere…

    Esperem que tant les dones com els homes de avui en siguin capaços de comprendre que això es la punta del “iceberg” i no pas petita! Com pot ser que encara hi hagi gent que sigui capaç de mirar un anunci com aquest i no reaccioni?

    Tens raó, la proposta de la Llei de l’avortament, malauradament, en tindrem que parlar i molt, però sobretot, buscar sinergies per dir-los-hi que amb això tampoc si juga.

  3. Precisament el meu comentari va en la línia de que només es propicien les relacions els possibles dies fèrtils, com si la sexualitat quedés exclosa si no està lligada a la procreació.

  4. Benvolguda,
    a l´anunci, que es un anunci d´aquells “raros”, surt al revès de lo que dius, es a dir, aquest aparell selecciona els dies que ho poden fer sense risc de quedar-s´hi (encara que sempre hi ha risc). Ja veuràs. Fins ara!

Els comentaris estan tancats.