Exposició Hooper

És una bona idea per a tothom que estigui a Madrid o que tingui previst desplaçar-se a aquesta ciutat en els propers mesos, anar a visitar l’exposició temporal del Museu Thyssen sobre Hooper.

http://www.museothyssen.org/microsites/exposiciones/2012/hopper/assets/pdf/folleto_hopper.pdf

També recomano llegir el llibre de Jordi Coca. Paisatges de Hooper. Barcelona, Edicions 62, Col. El Balancí 269, 1995. Val la pena tenir un ordinador a tauleta a mà. D’aquesta manera es poden anar mirant els quadres a mesura que l’autor els comenta.

4 thoughts on “Exposició Hooper

  1. Per a mi és difícil que em generin empatia els quadres de Hooper, al contrari m’esfereeixen una mica. Tot i això m’agraden per com ha sabut expressar aquest sentiment de sol·litut i els colors que utilitza.

  2. Realment, em recorden aquelles fotografies que trobem a casa i que han fet els nostres pares, o desconeguts, en les que es veuen persones i edificis que no coneixem, que no porten al dors cap identificació però que per ells van ser importants, ja que les van fotografiar i guardar.
    A vegades les indultem pensant que potser un dia en resoldrem el misteri.
    Aquesta és l’ impresió que em fa Hopper, pinta coses reals que només per ell tenen un significat i jo les miro sense ja intentar entendre-les, només espero que em generin empatia.
    Molt be, l’ enllaç amb El País

  3. Per a mi és un dels pintors que millor representa la solitud. No només en les representacions de les persones tancades en habitacions, sinó també en tots el olis i aquarel.les on apareixen cases. Aquestes tenen les finestres tancades, no hi ha cap rastre de vida i tramet una sensació d’aïllament que resulta incòmoda.
    No tinc clar que els transports signifiquin comunicació, a mi em suggereix més una fugida sense arribar a cap lloc i per tant, que es continua amb la solitud.

  4. Sembla que els interessos temàtics d’en Hooper anàven per la incomunicació personal front la comunicació via transports, la solitud front l’exterior a les finestres. Què en penses?

Els comentaris estan tancats.